Мај месец математике

У четвртак, 12.5.2022. године, у свечаној сали наше школе организован је тематски дан „Мај месец математике“. Тематски дан је инициран и организован од стране стручног већа математике и информатике Гордане Костић, Оливере Радивојевић Вељовић и Соње Поповић. Том приликом је 12 колега са својим ученицима узело учешће и повезало математику са својим предметом. Тако су посетиоци имали прилику да упознају математику и кроз психологију, географију, српски језик и књижевност, здравствену негу, физику, историју, информатику. Представљено је више од 20 радионица.

Тематски дан су посетили ученици Основне школе „Јован Поповић“ у пратњи својих учитељица као и ученици Економске школе у пратњи наставника.

Математика и психологија – Повезаност математике и психологије приказали су ученици 2/6, Магдалена Ђурић, Милица Начић и Марјан Бишевац. Посетиоцима је приказан значај математике у психолошким истраживањима, у смислу самих мерења психичких процеса, способности, особина личности, као и приказивању резултата истраживања (графички, у облику таблице, у нумеричком изразу и сл.). Коришћењем математичких метода експериментално је испитиван процес заборављања (Ебингхаусова кривуља), показано је да се током опажања користи гешталтистички принцип опажања целине, тј. да опажамо и геометријски, да је развој мишљења код деце повезан са почетном наставом математике, да се за приказивање расподеле интелигенције у популацији користи Гаусова крива.
Многе теорије интелигенције укључују нумеричке факторе који улазе у структуру интелигенције, али се говори и о посебној врсти интелигенције, логичко-математичкој о којој је више могло да се сазна путем одштампаних флајера.
Постером су приказане математичко- психолошке занимљивости: како учење математике утиче на когнитивни развоја, шта је математичка анксиозност, како се и са озбиљним психичким проблемима може бити математички геније и шта је дискалкулија. Наставник ментор Гордана Милановић
Ученици су направили абакус на коме су посетиоцима објашњавали вредности одређених
куглица. Посетиоци су добијали картице са бројевима и имали су задатак исписивања тих
бројева на абакусу. Испричали су кратак теоријски део о менталној аритметици и
функцијама које се развијају менталним рачунањем. Посетиоци су имали прилику да погледају видео где је приказано дете које је усавршило вештину менталног рачунања. Наставник ментор Иконија Голић

Географија и математика – Примену математике у географији ученици су приказали кроз неколико целина на паноу. Могло се видети како се израчунава средња дневна температура, часовне зоне, растојање у простору помоћу размере, стопа наталитета, густина насељености, релативна висина. Ученицима је било занимљиво да извлаче припремљена питања на ову тему и решавају асоцијације. Сандра Меловић

Ученици прве групе IV/3 на тематском дану су учествовали са темом: „Дозирање лекова у педијатрији“.
На овом Тематском дану, приказали смо примену математике у педијатрији. Тачно и прецизно дозирање лекова, на килограм телесне тежине у милиграмима, а затим претварање одређене дозе у милилтре (код новорођенчета, одојчета, малог, предшколског и школског детета), битна су улога лекара педијатра и педијатријске сестре- техничара, и захтевају примену математике , у виду пропорције или поступног дозирања. Ученици су били јако заинтересовани да пробају дозирање лекова,чак и са других смерова.
Похваљујемо све ученике и наставнике који су прелепо и јако успешно организовали овај Тематски дан. Наставници: Сања Миливојевић, Наташа Павловић и Вукосава Продановић

Ученице II/2, Јелисавета Васић, Јана Јоксимовић, Милена Милутиновић, Ања Цветић и Нина Милић, представиле су пројекат ЕдУМ – Едукативни ум, пројекат о дигиталној писмености. Ученици су користећи промотивни материјал могли да отворе жељену страну сајта и прочитају више о теми, играју игре, али и да узму учешће у квизу „Дигитална писменост“. Најуспешнији ученици добили су дипломе за прво, друго и треће место. Постери су такође привукли пажњу и изазвали разговоре и дискусију на тему дигиталне писмености. Наставник ментор Соња Поповић

Comments are closed.